torsdag 17 maj 2012

african adventures

Spinning 90 min

Härlig känsla från start. Musiken gör väldigt mycket på ett pass, särskilt om man ska hålla på ett tag. Flöt in i min egna lilla värld, såg mig Afrikas landskap framför mig och pressade benen för vad dem är skapta för. Underbart. En stor flod byggde jag visst om mig. Det såg nästintill ut som om jag hade doppat mig i Victoriasjön efter 15 minuter i sadeln. Lite mjölksyra smög sig på efter halva passet men med lite intervaller och tempoväxlingar försvann den där irriterande känslan i benen. De sista 20 minuterna cyklade benen av sig själva. En lätt brännande känsla i båda benen vilken ändå var välkommen, för hårt körde jag passet igenom.

Nu är jag alldeles nöjd, en aning trött och lite smått hungrig. Tvätta står på schemat idag och mys med min invalida man. Fyra dagars ledighet känns otroligt gott för själen.

Promenad med M 

Imorse innan spinningen :) 
Ha en härlig helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar