onsdag 1 augusti 2012

Transportlöpning, check!

Jag har inspirerats av andra som tar sig till och eller från jobbet via löpning, så kallad transportlöpning. Det har sett så otroligt skönt ut, man har liksom tid för reflektion och framförallt vakna till liv eller kanske göra av med den överskottenergin man kan ha sådär ibland. 

Efter många månader tog jag mig i kragen och transporterade mig hem igår från jobbet. Nu kanske ni vana transportlöpare hånar mig lite smått om jag säger att sträckan endast är 2,6 km. Men det tog 11 min på sekunden och jag fick till ett riktigt fint löpsteg med mina nyinköpta löparskor. Så nöjd. Ikväll blir sträckan en kringelikrok väg för att samla på mig några fler kilometer ^^, Nu förstår jag den där känslan som man bär med sig under ett sånt lopp. Allt jobb lämnar man på själva sträckan påväg hem, och den positiva energin tar man med sig hem till sin karl. Underbart!

Måndagens dubbelpass har satt sina spår i större delen av kroppen liksom mitt 13 timmars pass på jobbet i söndags. Axlar och rygg är nog där det känns mest. Björns TRX var effektiv och snabb, fortfarande klen i svanken/bålen för att orka hela övningar på "golvet", men det kommer nog snart :) 

Med grusiga ögon vaknade jag av mig själv (kors i taket) klockan fem i åtta. På med träningskläder och ut för en mils PW med fint sällskap. Samra ligger mig varmt om hjärtat, en såndär vän man behöver. 

Nu frukost och sedan kärt möte med min familj, inatt kom de hem från Malta. Sen väntas jobb! 3 pass till denna vecka. 

Ha en fin lill-lördag! 

Frukostmys med Klara på EH. Tummen upp för deras "hälsosamma frukost"

Mina två nya inköp av träningsskor. De limegröna är supersnabba ;) 

En mumsig latte innan jobbet 

Pigga ben på bron vid Scandic och kärt återseende med Samora

En nyvaken jossan. Vart är ögonen? Hallå?! 


2 kommentarer:

  1. Välkommen till transportlöparlivet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fått till det nu i dagarna tre och det är lika fantastiskt var gång :) tiden räcker liksom till nu ! Ses imorgon :)

      Radera