tisdag 14 augusti 2012

Mina ben ville visst sätta rekord!

God förmiddag Ni där ute :)

Vilken lyx det är att sova tills man vaknar, med självfallet några avbrott då karln "försöker" vara tyst vid halv sju på morgonen. Sedan att min far ringer o väcker mig, ja det gör väl inte så mycket. Klockan var ju faktiskt 10.

Jag vaknar i alla fall med en ganska så mör kropp, kanske mest för att jag inte alls drack så mycket vatten som jag borde ha gjort igår, med tanke på mina träningsinsatser.

Vid lunch igår gav jag mig ut på ett sånt där spontanpass. Det kan tilläggas att jag sov som en gris i 12 timmar så klockan 13 igår, gick jag ut för att pröva mina ben med endast kaffe i kroppen. Efter 20 min rask PW gick jag förbi fitnessbutiken i staden och köpte en proteinbar. Det kändes oklokt att springa med knappt någon energi i kroppen.

Med mina fysiska förutsättningar har jag aldrig varit den som springer fort. Under hela grundskolan var jag den som alla tjatade på, gnatade på, på idrotten. "Kom igen nu rååå Karlsson, lite fortare, lite högre... osv. osv". Men med mina 1,57 i jämförelse med de som knatat på med längden var jag chanslös, lätt som en mus men med alldeles för korta ben. När jag var tio år var jag längst i klassen, men efter den korta tiden har jag sett mig besegrad och varit kortast ända sedan dess. 

Yes, med 20 min svettig promenad satte jag på timern och lät benen tuffa på och eftersom benen kändes starka så beslöt jag att ett nytt rekord på 5km borde kunna presteras en dag som denna.
4 minuters tempo är för mig inget behagligt tempo, ungefär 80 % av min maxkapacitet. Men vilken känsla att beta av 5 km på cirka 20 minuter. Det gjorde mig oerhört lycklig och sprängfylld med endorfiner. Fortsatte en PW för att inte göra benen stumma och efter en timma var jag nöjd och begav mig hemåt för en lång stretch och dusch.




En date med Hellan, min vän & frisör, var inplanerad och sushi i kombination med klippning & färgning är en given kombination för oss. Sushin smakade ljuvligt, kan verkligen rekommendera stället mittemot Lanemos Konditori. Bra pris och kvalité.
En fin vän, en ärlig sådan som håller i ur & skur. Håret blev lite nytt och trendigt ;) En toning i utväxten och underhåret, för att skapa lite djup och kontast i håret såhär till hösten. Jag är nöjd. Bilderna är en aning missvisande...

 


Kvällen bjöds på TRX med bästa vännerna Linnéa & Sara. Riktigt kul att få sällskap och för min egen del gick det riktigt bra. Triceps är fortfarande en okänd muskel för mig, haha, riktigt klen. Men skam den som ger sig.

Wallander, kycklingfilé och jordnötssmör följt med en skål yoghurt blev min avslutning på en härlig ledig dag. Oj vad energi man får av såna här dagar.


Mitt hjärta är visst helt slut om kvällarna, det är väldans mycket jobb... Han somnade på mig med sin hand hårt sluten om min fot. Fin kärlek det där.

2 kommentarer:

  1. Grattis till tiden på 5km!!! Dessutom med Bravur!!!
    Härligt!!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) Känslan efteråt var underbar!

      Radera