onsdag 4 september 2013

Växter & Örter

Är samtliga kosttillskott på Eqology baserade på därav de fantastiskt fina resultaten. Utrensningen av gifter som kommer på köpet av tillskotten gör susen då örter och växter har den effekten på kroppen och kroppens organ. Men till skillnad mot mediciner tar det längre tid att känna och se skillnad, se resultat, då kroppen reagerar olika beroende på vad man har för förutsättningar. Vilket leverne man lever, hur mycket skräpmat man stoppar i sig, om man använder tobak och alkohol osv... 

En kund till mig spydde första dagen han drack energishoten. Vilket kan hända om levern får sig en chock av alla verkande ämnen i örterna. Men det var då han insåg också att han borde ändra på sitt dåvarande leverne. Vissa behöver "ett slag i ansiktet" för att förstå hur illa man kan behandla sin kropp. Särskilt i vårt samhälle idag, 2013, då de flesta livsmedeln misshandlas innan den når vår mun. 

Det blir som en detox de första dagarna då slaggprodukter och annan ohyra försvinner ur kroppen. Man brukar säga att efter 6 veckor börjar man känna skillnad på riktigt. (Det vill säga, om du inte förbrukar mängder av läkemedel, Alkohol, tobak eller koffein) Mitt projekt nu är att byta hudserie (från Cliniques tre steg till Eqologys tresteg) Likaså ska de ekologiska schampona testas och utvärderas innan jag kan säga till er om jag är nöjd eller inte. 

Men nu bör jag plugga och städa. Kaos skulle man kunna döpa vårt hem till :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar